Sunday, November 22, 2009

Fordommer og sånt

Nå som jeg har fått den unike muligheten til å reise til Alicante, og ikke minst rapportere fra Alicante, er det en stor glede å kunne slå hull på noen myter, samt bekrefte andre.

hemning f1 el. m1 (av hemme) manglende evne til fri utfoldelse på grunn av angst, usikkerhet el. mindreverdsfølelse.

Nå var det ikke et charterfly vi tok ned her, men det er ikke fritt for at folk oppfører seg likedan når de skal til Spania - og dette skyldes nok moderate omstillingsproblemer hos enkelte mennesker som er vant til charterturismens evige grisefest. Når flyvertinnen helt klart annonserer at "smoking is not allowed before you are outside of the terminal building", så betyr det selvsagt at man tenner røyken ved baggasjebåndet, samtidig som man snakker til andre folks baggasje og velter en tralle eller to. Som seg hør og bør altså, en god start på en spaniatur.

Etter at de første vanskene var overstått, viste Alicante seg å være et meget behagelig sted. En lunsj ble inntatt, før jeg tok på meg vandreskoene og gikk opp til Castillo Santa Barbara. Herfra tok jeg temperaturen på Alicante by night, med et par skumringsbilder. Deretter støtte jeg på noen fra mitt reiseselskap, som resultererte i en kveldsvandring langs stranden.





Kvelden ble avsluttet med litt mat og noen øl på et av det lokale Cerveciariene.

No comments:

Post a Comment