Saturday, August 15, 2009

Groove Garden

Det ble som nevnt en tur til Groove Garden i går kveld. Sjefen kjente en "fantastisk" gitarist, som også var kjæreste med resepsjonisten. Groove Garden var et langt og smalt kjellerlokale med scene i enden. Bandet åpnet med en herlig type gitarrock av typen Joe Satriani. Han gikk så direkte over til å tappe på gitaren - og han hadde selvsagt lært seg Satrianis "Midnight" (fra "Surfing with the Alien"). Etter et par låter i samme lei med høy faktor på gitaren, hoppet de likesågodt rett over i sjangeren "østeuropeisk band spiller opp til dans på Highland hotell".
Rundt 2tiden ruslet vi tilbake til hotellet.

Det ble litt tyngre enn ventet å stå opp i dag, og jeg satset derfor på 11-toget istedenfor 9-toget, som fortsatt var innenfor et rimelig tidsskjema. Da jeg ankom stasjonen viste det seg at toget allerede var 1 time forsinket, og det var nok sikkert bare begynnelsen. God råd var dyre, men heldigvis ikke dyrere enn at en løsning dukket opp. Claudiu Hatu.

Claudiu er en privat sjåfør som plasserer seg strategisk, som feks på en togstasjon hvor toget garantert er forsinket. Han tilbød transport i en Dacia Logan direkte til flyplassen - og det billigere enn Bergen - Flesland.
Da jeg sa jeg var fra Norge, pekte han umiddelbart på første Rompetrol-stasjon vi passerte, jeg var altå ikke første norske passasjer.
Underveis fortalte han også at en franskmann i går ble drept av bjørn Caramaindalen, samme dalen jeg kikket nedover igår, men unlot å forsere nettopp på grunn av bjørnefaren. Franskmannens kone var visstnok i live, men hard skadet.

På grunn av min private sjåfør kom jeg litt tidlig til flyplassen, hvor jeg nå sitter. Claudiu tilbød en kjøretur innom Bucharest, men jeg takket nei, det får evt bli en annen gang, skulle jeg komme tilbake til disse kanter.

Mer tror jeg ikke det er å si, turen har absolutt vært vel verdt pengene som er lagt ut. Romania og Transylvania (og Hotel Pantex) kan absolutt anbefales! - og med det avslutter jeg reisebrevet for denne gang - dog, en anekdote vil nok dukke opp i ny og ne.

1 comment: