Wednesday, August 26, 2009

For oss som ikke er helt ”trygge” på blogging enda.

En tur innom www.online.no i dag, ga meg en rekke gode tips om blogging – for jeg har jo hele tiden lurt på hva jeg egentlig skal holde på med her inne.
I punkt 3 under ”Gode bloggtips” har de lagt inn følgende linje: ”Populære nisjer er mote, foto, blogging, hunder eller personlig utvikling". Dette lover meget bra for min del så langt, jeg kan krysse av foto. Den største overraskelsen her er vel at ”blogging ” er en bra nisje for blogging.

I tråd med Howard Roarks prinsipper, lever jeg i den villfarelse om at bloggen min vil bli lest så lenge den er kvalitativt god nok. Nå vet jeg ikke lenger. Det viser seg at Norges mest leste blogg er om en 18år gammel jente som forteller at hun bruker selvbruningskrem og vil ha en rød kjole. Den definitive motsatsen finner vi i en blogg som argumenterer for fortsatt bruk av den grammatiske termen pluskvamperfektum. Men selv om 1. Kondisjonalis og 2. Futurum kanskje ikke er det jeg tenker på mest i hverdagen, skal man lete lenge etter hverdagspoesi som dette.

Så hvor står så min blogg oppi alt dette? Mest sannsynlig trengt opp i et mørkt hjørne på utsiden av ballsalen. Men jeg depper ikke av den grunn, sirkelen er nå sluttet. Jeg tror jeg skal legge denne posten i kategorien ”personlig utvikling og blogging”

No comments:

Post a Comment